Parangelia
Parangelia
Parangelia.
Parangelia on aputoiminimemme, jonka kautta teemme Kotiinkuljetus-Verkkokauppoja take-away- ja kotiinkuljetuspalveluita tarjoaville yrittäjille.
Taustaa.

Yrityksemme ensimmäisten kuukausien aikana kävimme myymässä palveluitamme eri yrityksille Turun alueella. Vierailimme luonnollisesti myös ravintoloissa. Useimmiten he eivät olleet kiinnostuneita sen hetkisistä palveluistamme, mutta yllätykseksemme moni ravintoloista kyseli, teemmekö verkkokauppoja, joista pystyisi tilaamaan ruoan noudon tai kotiinkuljetuksen. Sellaisia, jotka ravintola omistaisi itse ja joille ei tarvitse maksaa komissiota jokaisesta tilauksesta.

Tämä kävi jälkikäteen ajateltuna täydellisesti järkeen, koska suurin osa näistä ravintoloista menetti ison osan myynnistään sovelluksille, jotka ottivat komissioina osan myynnin tuotoista pois. Kyseiset alustat rajoittivat heidän toimintaa myös useilla muilla tavoilla, joihin he olivat kyllästyneet.

Tarpeeksi monta kertaa saman kysymyksen kuultuamme tajusimme, että tälle asialle pitää tehdä jotain. Markkinoilla ei ollut sillä hetkellä ketään, joka tarjoaisi oikeasti näiden sovelluksien ominaisuuksille pärjäävää tapaa myydä tuotteita tavalla, josta ei tarvitse maksaa komissioita. Kömpelöitä perus-verkkokauppa versioita oli jo muutamia olemassa, mutta ne eivät pärjänneet millään tasolla näiden sovelluksien tarjoamille ominaisuuksille.

Lähdimme siis kehittämään palvelua, jossa yritykset voivat vastaanottaa nouto- ja kotiinkuljetustilauksia helposti, sekä kannattavasti. Kutsumme tätä palvelua ”Kotiinkuljetus-Verkkokaupaksi”.

Yrityksestä riippuen oman Kotiinkuljetus-Verkkokaupan avulla voi säästää jopa tuhansia euroja joka kuukausi verrattuna aiempiin ratkaisuihin.

Tämän mahdollistaa se, että yrityksen ei tarvitse enää maksaa komissioita. Pitkällä aikavälillä oma Kotiinkuljetus-Verkkokauppa on lähestulkoon pommin varmasti kannattava sijoitus melkein jokaiselle komissioita keräävää sovellusta käyttävälle yritykselle.

Ehkä tätäkin parempaa on Kotiinkuljetus-Verkkokaupan joustavuus. Jos ei halua heti vaihtaa kaikkea toimintaa pois sovelluksesta, voi Kotiinkuljetus-Verkkokaupan hankkia sovelluksen rinnalle lisämyyntikanavaksi.

Verkkosivuissa keskityttiin erityisesti...
Teksteihin.

Jos selaat Parangelia:n verkkosivuja, huomaat nopeasti, että ne ovat hyvin myyntihenkiset.

Ja emme pelkää myöntää sitä, koska tiedämme, että omaan Kotiinkuljetus-Verkkokauppaan investointi olisi järkevää jopa tuhansille suomalaisille yrityksille.

Siksi halusimme tuoda Parangelia:n tarjoamien palveluiden hyödyt mahdollisimman selkeästi esille. Tämän takia keskityimme verkkosivujen teksteihin erityisen paljon.

Verkkosivuissa keskityttiin erityisesti...
Toimintoihin.

Halusimme tehdä sivuista interaktiiviset ja muutenkin mielenkiintoiset. Upotimme sivuihin animaatioita, laskimia, popuppeja, sivun sisäisiä kategorioita ja muita toimintoja.

Etusivu.

Parangelian sivuilla halusimme tehdä etusivusta sellaisen, josta löytyisi kaikki tärkeimmät tiedot palvelusta. Tämän vuoksi etusivusta tuli poikkeuksillisen pitkä.

Mukautettu Lottie animaatio.

Teimme Parangelia -sivuille mukautetun lottie animaation, jossa näkyy logon papukaija tietokoneen päällä. Animaatio kuvaa verkkokauppaa. Tämä on ensimmäinen asia, jonka vierailija näkee sivuilla.

Hinnasto.

Hinnastossa asiakas voi valita itselleen sopivamman vaihtoehdon kertatilauksesta ja kuukausimaksusta.

Kuukausittainen ylläpito -sivu.

Halusimme antaa vierailijoille mahdollisuuden arvioida, kuinka paljon oman Kotiinkuljetus-Verkkokaupan pyörittäminen tulisi kustantamaan heille kuukausitasolla. Teimme tähän tarkoitukseen laskimen, jonka avulla vierailija voi laskea tarkasti kuukausittaisen kulutason.

Laskuri.

Kuukausittaisen ylläpidon voi laskea yksinkertaisen laskurin avulla erittäin nopeasti, sekä tarkasti.

Varaa ilmainen aloituskeskustelu -sivu.

Halusimme tehdä Kotiinkuljetus-Verkkokaupan hankkimisesta mahdollisimman helppoa halukkaille asiakkaille. Päädyimme perinteiseen tapaan myydä Kotiinkuljetus-Verkkokauppa, eli puhelin ja f2f myymiseen.

Myyntiprosessin ensimmäinen vaihe on aloituskeskustelu, joka käydään puhelimen välityksellä. Aloituskeskustelun käymiseen tarvitsemme luonnollisesti halukkaan asiakkaan yhteystiedot. Nämä kerätään ”Varaa ilmainen aloituskeskustelu” -sivun avulla.

Sivu koostuu lomakkeesta, johon keräämme tarpeelliset tiedot aloituskeskustelua varten. Meille oli tärkeää tehdä lomakkeesta mahdollisimman kevyt ja selkeä. Tämän saavuttaaksemme teimme lomakkeesta ”askel askeleelta” etenevän, jonka takia näytöllä näkyy kerralla ainoastaan yksi täytettävä kohta.

Varaa aloituskeskustelu.

Palvelusta kiinnostuneet vierailijat voivat varata aloituskeskustelun, jossa keskustellaan Kotiinkuljetus-Verkkokaupasta yksityiskohtaisemmin. Toteutimme lomakkeen ”askel askeleelta” -tyylillä, joka tekee lomakkeesta erittäin kevyen.

Avaa sivut uuteen välilehteen.

Näet Parangelialle tekemämme verkkosivuston kokonaisuudessaan painamalla alla olevaa painiketta.

Ajatuksia työstä.

Kehitimme Parangelia:n verkkosivuja samalla, kun kehitimme tapaa tehdä omia Kotiinkuljetus-Verkkokauppoja yrityksille. Koska jälkimmäisessä kesti kauan, oli meillä myös hyvin aikaa tehdä Parangelia:n verkkosivuille parannuksia.

Verkkosivujen päätavoite oli esittää Parangelia:n hyödyt mahdollisimman tehokkaasti vierailijalle. Uskomme onnistuneen tässä hyvin, vaikkakin mielessämme on vielä useita parannuksia, joita aiomme tehdä sivuihin tulevaisuudessa.

Halusimme myös tehdä verkkosivuista silmille miellyttävän. Tämän saavutimme hauskan värimaailman, pirteiden animaatioiden ja monipuolisten osioiden avulla. Emme käyttäneet kovin monessa kohtaa samaa tyyliä, vaan jokainen kohta erosi ulkomuodoltaan toisista.

Näemme Parangelia:ssa erittäin suurta potentiaalia. Palvelu tulee toivottavasti auttamaan satoja yrityksiä ottamaan takaisin omaan kontrolliin myyntinsä, sekä tuotot tästä myynnistä.

Uskomme, että tekemämme verkkosivut tulevat pelaamaan isoa osaa tämän tavoitteen saavuttamisessa. Ja uskomme myös, että verkkosivut ovat valmiina haasteeseen.

Lisätiedot.

Mitä palveluita projekti piti sisällään?
Verkkosivut – Logot – Lottie animaatiot – Digitaaliset materiaalit – Fyysiset materiaalit

Mainitsemisen arvoisia yksityiskohtia?
Pitkä etusivu – Laskimet – ”Askel askeleelta” -lomake – Sisällön luominen – Lottie animaatiot – SEO – Sivun sisäiset kategoriat – Popupit – Multisite – Logo – Oma Lottie animaatio – Mukautetut illustraatiot – Esitteet

Haluatko sinäkin ulkoistaa yrityksesi digitaalisen puolen?
Me odotamme valmiustilassa. Ota meidät käyttöön painamalla alla olevaa painiketta.